Tuesday, December 15, 2015

პროწქტის სასწავლო გეგმა


სასწავლო თემის ავტორი
სახელი და გვარი
დარეჯან მურუსიძე
რაიონი
ამბროლაური
სკოლა
სსიპ ამბროლაურის მუნიციპალიტეტის სოფ.ბოსტანის საჯარო სკოლა
ქალაქი

თემის  მონახაზი
თემის  დასახელება
  გავუფრთხილდეთ დედაბუნებას. გარემოს დამაბინძურებელი ფაქტორები.
თემის შინაარსი
მოსწავლეები იკვლევენ ჰაერის და წყლის დამაბინძურებელ ფაქტორებს და სახავენ პრობლემის გადაჭრის გზებს
საგანი
ინტეგრირებული-ქიმია-ბიოლოგია
დონე/კლასი  
VII-VIII-IX კლასის მოსწავლეები
განხორციელების დროის ჩარჩო
2 თვე
თემის საფუძვლები
შინაარსობრივი სტანდარტები და ინდიკატორები
სტანდარტი ქიმიიდან:IX.7. მოსწავლეს შეუძლია გარემოზე დაკვირვება და მოპოვებული ინფორმაციის ქიმიის თვალსაზრისით შეფასება. აღწერს ჰაერისა და წყლის დაბინძურების შესწავლისა და კონტროლის მეთოდებს, გამოთქვამს მოსაზრებებს წარმოქმინილი პრობლემის გადაჭრის გზებზე.
სტანდარტი ბიოლოგიიდან:IX.9. მოსწავლეს შეუძლია დაასაბუთოს ეკოლოგიური ფაქტორების მნიშვნელობა და იმსჯელოს გარემოს დაცვით პრობლემებზე.
მოსწავლეების ამოცანები/სწავლის შედეგები

მოსწავლეები გაითვალისწინებენ აუდიტორიის ინტერესებსა და ცოდნას და

მასზე დაყრდნობით მოამზადებენ ზეპირ პრეზენტაციას, წარდგინებისას

დაიმოწმებენ ციტატებს, საინფორმაციო წყაროებს,გაითვალისწინებენ

რეგლამენტს და აუდიტორიასთან კომუნიკაციისათვის გამოიყენებენ სხეულის

ენას, გამოიყენებენ ინტერვალს, დაიცავენ ეთიკის ნორმებს აუდიტორასთან

დისკუსიისას.გააანალიზებენ ფაქტობრივ და კონცეპტუალურ ინფორმაციას,

შეაჯერებენ, დაახარისხებენ და წარადგენენ აუდიტორიის წინაშე.

მიმართულების მიმცემი საკვანძო შეკითხვები
ზოგადი კითხვა
რა მნიშვნელობა აქვს ბუნების დაცვას?
თემატური კითხვები
როგორ ბინძურდება წყალი? როგორ ბინძურდება ჰაერი? რა უწყობს ხელს ლანდშაპტის განადგურებას? რომელი ფაქტორები განაპირობებენ ეკოლოგიური პირობების გაუარესებას?
შინაარსობრივი კითხვები
რაში გამოიხატება ანთროპოგენური ფაქტორები როლი გარემოს დაბინძურებაში?  ბუნებრივი კატასტროფების როლი გარემოს ეკოლოგიური პირობების გაუარესებაში?

შეფასების გეგმა
შეფასების დროის ჩარჩო
პროექტზე მუშაობის დაწყებამდე
მოსწავლეები მუშაობენ პროექტებზე და ასრულებენ დავალებებს
პროექტზე მუშაობის დასრულების შემდეგ










არსებულ პრობლემასთან დაკავშირებით მოსწავლეთა წინარე ცოდნას ვამოწმებ კითხვების საშუალებით. ვადგენ რა იციან ამ საკითხთან დაკავშირებით.
მოსწავლეებს ვაძლევ საშუალებას დისკუსიის გზით იმსჯელონ პრობლემის გადაჭრის გზებზე.
მოსწავლეები თვითონ გეგმავენ პროექტზე მუშაობის თანმიმდევრულ აქივობებს. დაამზადებენ სლაიდებს გადაღებული ფოტო-სურათების მიხედვით, გააკეთებენ კედლის გაზეთს.
მოსწავლეები იყოფიან ჯგუფებად კლასების მიხედვით.
მოსწავლეებს მივუთითებ საჭირო ლიტერატურას, რაც გამოყენებული უნდა იქნას პროექტზე მუშაობის დროს საკითხის კიდევ უფრო სიღრმისეული შესწავლისათვის და მდგომარეობის შეფასებისთვის.
მოსწავლეებთან ერთად ვამუშავებთ პროექტზე მუშაობის პროცესში საჭირო უნარ-ჩვევების და უსაფრთხოების წესების ცოდნის კიდევ ერთხელ გააქტიურებას.
შეფასების/შეფასების ინსტრუმენტების მოკლე მონახაზი
შეფასებები გამოყონებული იქნება საგნების (ქიმიის-ბიოლოგიის) სწავლების პროცესში. განხორციელებული პროექტი ხელს შეუწყობს მოსწავლეებს გათვითცნობიერონ და გაითვალისწინონ თავიანთ შემდგომ ცხოვრებაში და მოღვაწეობაში ყველა ის უარყოფითი შედეგები რასაც იწვევს ბუნებისადმი დაუზოგავი და გაუფრთხილებელი მოქცევა. რამაც შეიძლება გამოიწვიოს ბუნებივი კატასტროფების პროვოცირება. მდგრადი განვითარების ხელის შეშლა. ეკოლოგიური პირობების გაუარესება, რაც ცუდად აისახება ცოცხალი ორგანიზმების განვითარებაზე.
გამოიწვევს ცხოველების და მცენარეების სახეობების გადაჯიშებას და ხელს შეუწყობს სხვადასხვა დაავადებების გავრცელებას.
სხვა საკითხები
საბაზისო უნარ-ჩვევები
მოსწავლეებს უნდა შეეძლოთ ინფროაციის მოპოვება, დახარისხება და ანალიზის საფუძველზე დასკვნების ჩამოყალიბება.
სასწავლო პროცედურები
მოსწავლეთა პირველი ჯგუფი: მე-8 კლასი. მოიპოვებს ინფორმაციას კომპიუტერის საშუალებით როგორ ხდება წყლის დაბინძურება საკითხი შეიძლება განხილული იქნას ჩვენი რაიონის მაგალითზე. თვითონ მოძებნონ, გადაიღონ სურათები და საკითხის დამადასტურებელი მონაცემები მოიძიონ.
მოსწავლეთა მეორე ჯგუფი:მე-7 კლასი. მოიძიებს ინფორმაციას ჰაერის დამაბინძურებელი ფაქტორების შესახებ. მოიპოვებს ინფორმაციას დამადასტურებელი ფაქტების შესახებ.
მე-9 კლასის მოსწავლე ანა ჯოხაძე მოახდენს მოპოვებული ინფრომაციის დახარისხებას და დანარჩენ მოსწავლეებთან ერთად გააკეთებს ანალიზს თუ რატომ ხდება გარემოს დაბინძურება. როგორ შეიძლება დაბინძურების თავიდან აცილება, რა ღონსძიებების გატარებაა საჭირო, რომ თავიდან იქნას აცილებული ანთროპოგენური ფაქტორების მიერ გარემოს დაბინძურების შემთხვევები. ანა ჯოხაძე მოაწყობს პრეზენტაციას რომელსაც გააცნობს სკოლის პედაგოგებს, შეიძლება მოწვეული იქნან ადგილობრივი მაცხოვრებლები.










დიფერენცირებული სწავლება

სპეციალური საჭიროებები
აღწერეთ, რა სახის დახმარება და ხელშეწყობა აქვთ მოსწავლეებს, მაგალითად, დამატებითი დრო სწავლისთვის, მოდიფიცირებული სასწავლო ამოცანები, მოდიფიცირებული დავალებები, ჯგუფური მუშაობა, დავალებების კალენდარი, ადაპტირებული ტექნოლოგიები, სპეციალისტების დახმარება. ჩამოთვალეთ კონკრეტული რესურსები, რომლებსაც გამოიყენებთ. ასევე, აღწერეთ შეფასების კომპონენტების მოდიფიკაციები, სადაც მოსწავლემ უნდა წარმოაჩინოს თავისი ცოდნა (მაგალითად, ზეპირი გამოკითხვა, წერილობითი ტესტის ნაცვლად).

არაქართულენოვანი
მოსწავლეები (მოსწავლეები, რომლებისთვის სწავლების ენა არ არის მშობლიური)

აღწერეთ დამატებითი დახმარების საშუალებები ენაზე მუშაობისთვის, მაგალითად, სასწავლო კურსი და ინდივიდუალური გაკვეთილები ბილინგვური მოსწავლეებისგან ან თემში მოხალისე მასწავლებლებისგან, ქართული ენის შემსწავლელთათვის. აღწერეთ ადაპტირებული მასალები, მაგალითად, ტექსტები, გრაფიკული გამოსახულებები, ილუსტრირებული ტექსტები, ორენოვანი ლექსიკონები, თარგმანის პროგრამები. ჩამოთვალეთ კონკრეტული რესურსები, რომლებსაც გამოიყენებთ. ასევე, აღწერეთ შეფასების მეთოდების მოდიფიკაციები, სადაც მოსწავლემ უნდა წარმოაჩინოს თავის ცოდნა, მაგალითად, შეფასების ფორმატში - მშობლიური ენის გამოყენება, ნაცვლად ქართულისა, ან ზეპირი გამოკითხვა, წერილობითი ტესტის ნაცვლად.

მაღალი აკადემიური მოსწრების მოსწავლეები
აღწერეთ სასწავლო გეგმის გაცნობის სხვადასხვა ფორმა, მათ შორის, დამოუკიდებელი სწავლა; ასევე, მოსწავლეთა ცოდნის წარმოჩენის განსხვავებული მეთოდები, მაგალითად, რთული დავალებები, სიღრმისეული კვლევა, მოკვლევა მსწავლელის მიერ არჩეულ თემაზე, ღია დავალებები და პროექტები. ჩამოთვალეთ კონკრეტული რესურსები, რომელსაც მოდულში გამოიყენებთ.
სასწავლო თემისთვის საჭირო მასალები


ტექნოლოგიატექნიკა (მონიშნეთ პროექტისათვის  საჭირო ტექნოლოგიური უზრუნველყოფა)

 ფოტოკამერა
 კომპიუტერი (ები)
 ციფრული კამერა
 DVD ფლეიერი
 ინტერნეტკავშირი
 ლაზერული დისკი
 საბეჭდი მანქანა/პრინტერი
 პროექტორი
 სკანერი
 ტელევიზორი
 VCR, ვიდეო
 ვიდეოკამერა
 ვიდეო საკონფერენციო აღჭურვილობა.
 სხვა      
ტექნოლოგია – პროგრამული უზრუნველყოფა (მონიშნეთ პროექტის ფარგლებში გამოყენებული პროგრამა/პროგრამები )
 მონაცემთა ბაზა/ცხრილები
 საგამომცემლო პროგრამები
 ელფოსტის პროგრამა
 ენციკლოპედია კომპაქტდისკზე
 ფოტო/სურათების დამუშავება
 ინტერნეტძიება
 მულტიმედია
 ვებგვერდის შექმნა
 ვორდის პროგრამა
 სხვა      


ბეჭდვითი მასალები
შეგიძლიათ იხილოთ  ბიბლიოგრაფიის ჩანართში
ინვენტარი/მასალები
ძირითადი მასალები, რომლებიც თემის ჩასატარებლად შეუკვეთეთ ან შეაგროვეთ და რომლებიც კურსის კონკრეტულ საკითხებს უკავშირდება. საჭირო არაა ყოველდღიური მასალების შეტანა, რომლებიც ისედაც ხელმისაწვდომია კლასში.
ინტერნეტრესურსები
სხვა რესურსები
საველე ვიზიტები, ექსპერიმენტები, მოწვეული სტუმრები, მენტორები, მოსწავლეები სხვა ჯგუფებიდან, ადგილობრივი თემის/საზოგადოების წარმომადგენლები, მშობლები და ა.შ.



No comments:

Post a Comment